piątek, 13 lipca 2018

18 lekcji, które dało mi życie


Hej,  a więc wracam tu po pewnej przerwie.  Myślę, że tłumaczenia są nieistotne, wiadomo, że nic nie dzieje się bez przyczyny. Od tego czasu trochę się zadziało u mnie, trochę rzeczy negatywnych, pojawiło się trochę też zagubienia i wątpliwości, ale też nie można zapominać o przyjemniejszych doświadczeniach. Cieszę się, że już nastał czas, kiedy mogę/chcę/mam ochotę tutaj się udzielać, bo nie ukrywam, że brakowało mi tego, dobrze jest wracać do starych rzeczy, zwłaszcza do pasji, która wypełnia nas czas i sprawia, że chce nam się coś robić, a przede wszystkim, że mamy co robić. 


Myślę, że faktem, który ominął mnie i Was tutaj na blogu były moje 18-ste urodziny. Gdybym wtedy miała coś dodać, to na pewno byłoby to coś związanego z tym tematem. Niby kolejne urodziny, jedna wiosna więcej, jedna świeczka więcej, a może inny kształt cyferki świeczki, ale tak nie jest. Myślę, że to nasze państwo i całe prawo sprawia, że jednak ta 18stka jest inna niż poprzednie urodziny, czujemy się bardziej wyjątkowo, co nawet możemy zobaczyć po naszej rodzinie, czy po innych znajomych, którzy dość hucznie decydują się to świętować, po prezentach, które wyglądają inaczej niż na przykład w poprzednim roku, czy po mbanku, który pokazuje miły filmik o naszym roczniku i oferuje  darmowe worki na plecy. Właśnie czekałam na ten rok, kiedy wszyscy moi znajomi z mojego rocznika będą wchodzić w dorosłe życie, będziemy mogli to świętować na swój sposób, na większym pozwoleniu, a sami będziemy mieć więcej możliwości. Oprócz tego pochwalę się, że udało mi się w tym czasie zdać za 1 pierwszym razem prawko, co jest powodem do dumy i zadowolenia, lepiej mieć to już za sobą, nawet jeżeli samochód nie jest mi mega niezbędny. Jeżeli chcecie to mogę jakiś dodać oddzielny post o tym J


No i już przechodząc do właściwego tematu, z tej okazji chciałabym napisać o właśnie tej wyjątkowej liczbie lekcji, które  nauczyło mnie to 18-letnie życie, z których staram się uczyć i nie powtarzać poprzednich błędów, aczkolwiek wiadomo jakie jest życie, czasem czujemy, że musimy złamać reguły i postąpić inaczej, a wychodzi to nam bardzo różnie.

1.       Zaakceptuj to, że każdy człowiek jest inny. Nie znajdziesz ideału, nie znajdziesz kogoś którego wyjątkowe cechy ty wymyśliłeś. Każdy ma jakieś swoje wady i przyzwyczajenia, które nam mogą się mniej podobać. Czas to  po prostu przyjąć.
2.       W związku z poprzednim, staraj się nie zmieniać innych ludzi, zwłaszcza kiedy oni tego nie chcą. Nawet jeżeli tego chcą to nie rób tego, daj im czas i niech sami poprowadzą sobą. Inaczej twoje działania wyjdą w pewnym momencie przeciwko tobie. Nie możesz brać  głównego udziału we wszystkim.
3.       I również ty nie zmieniaj się dla innych, tylko dlatego, że oni tego chcą. Jeżeli widzisz, że rzeczywiście masz z czymś problem i przeszkadza ci to, wiesz, że to jest złe, to okej, ale w innym przypadku nie rób tego dla innych osób. Jeżeli oni nie mogą zaakceptować twojej cechy, która nawet Tobie nie przeszkadza i po prostu nie wiesz o co im chodzi to znaczy, że nie zasługują na ciebie. Koniec kropka


4.       Nie marnuj czasu na ludzi niezdecydowanych. Na ludzi, którzy sami nie wiedzą, czego chcą, czy chcą relacji z Wami, czy nie, czy jest to obojętne dla nich. Staraj się eliminować takie osoby, niech będą gdzieś z tyłu, nie zwracaj na nich większej uwagi. Inaczej będzie Ci po prostu ciągle przykro.
5.       Nie ufaj ludziom od razu. Miej jednak pewien dystans. Zdaj się na czas, nie na osobę. Naprawdę jest to dobra rada, bo pokazuje tych ludzi prawdziwych zanim Wy im zaufacie.
6.       Pamiętaj, że ludzie są tylko ludźmi. Że będą zawodzić, będą ranić, będą się zmieniać nawet z dnia na dzień. Przywyknij do tego, niech cię to przestanie dziwić, wtedy będzie ci łatwiej.

7.       Staraj się wybaczać, ale nie wielokrotnie za te same błędy. Jeżeli coś cię długo męczy i nawet jesteś w stanie to po sobie stwierdzić to to chyba nie ma sensu. Szkoda twojego zdrowia i czasu. Jeżeli widzisz, że osoba rzeczywiście się stara i jest rzeczywiście coś lepiej to daj jej czas i szansę, ale nie musisz niczego od razu obiecywać.
8.       Miej szacunek do siebie. Naucz się rezygnować, nie dlatego, że jesteś słaby, tylko dlatego, że jesteś rozsądny i masz swój honor. Nie rób niczego dla innych, bo ktoś tak oczekuje, tylko dla siebie.
9.       Dbaj o swoje grono znajomych, stawiaj nad osoby, z którymi masz dłuższy kontakt, masz do nich wielkie zaufanie i na których wiesz, że ci zależy. Nie zapomnij o nich przez nowe znajomości.

10.   Nic nie robimy na darmo. Wszystko, czym się zainteresujemy, na co poświęcimy czas w jakiś sposób nam się przyda/ odpłaci. Może niekoniecznie pieniężnie, ale zawsze wiedza i doświadczenie gdzieś nam potem pomoże, gdzieś naprowadzi. Warto dlatego być ciekawym świata, kręcić się gdzieś i doświadczać.
11.   Porażki to nic złego. Prędzej, czy później pojawią się na twojej drodze, jak u każdego. Nawet jak jesteś w czymś dobry to coś może nie wyjść z wielu różnych przyczyn, może nawet z przypadku (nawiązałabym tu do polskich piłkarzy :D) Nie powinniśmy wtedy tak bardzo się dołować i tracić wiarę w siebie, wręcz odwrotnie.
12.   Miej dystans do siebie. Dużo się uśmiechaj, staraj być otwarty do ludzi, a nawet śmiej się z siebie. To może bardzo pomóc w przyszłości przy różnych sytuacjach, jak na przykład w pracy, czy, kiedy musisz się odezwać do ludzi w jakimś celu.

13.   Jeśli cierpisz, jesteś na dobrej drodze. Tak naprawdę najwięcej można dowiedzieć się o sobie w trudnych chwilach. Z każdego momentu można wyciągnąć wnioski i znaleźć potem jakieś plusy.
14.   Zawsze jest jakieś rozwiązanie. Nie ma problemu, na który nic by nie było. Trzeba czasem trochę cierpliwości i pracy, a może chęci poproszenia o pomoc, ale zawsze da się zrobić jakiś ruch, żeby wyjść nawet z największego bagna.
15.   Bądź ciekawy. To pierwszy stopień do piekła? Bzdura. To może wiele nam dać. Jeżeli czegoś nie wiesz, nie rozumiesz, nie bój się spytać, nic ci się nie stanie, a zawsze będziesz bogatszy o wiedzę, co jest bezcenne.

16.   Nigdy nie jest za późno. Na jakąkolwiek zmianę w Twoim życiu. Na zmianę kierunku, miejsca zamieszkania, pracy, szkoły. Jeżeli czujesz taką potrzebę i czujesz się gdzieś źle, to może znaczy, że czeka na Ciebie coś innego.
17.   Rozwijaj się. Ty jesteś najlepszą inwestycją. Nie oszczędzaj na swojej nauce, pasji. Nie chodzi o to, żebyś był rozrzutny, ale nie bój się od czasu do czasu wydać pieniędzy na to, co cię uszczęśliwi i o czym marzyłeś.
18.   Bądź asertywny. Mów, kiedy coś ci nie pasuje. Nie daj sobą pomiatać. Nie bój się wyrażać swoich myśli. Szanuj siebie po prostu.

Oprócz tego dziś to miejsce obchodzi już 4 urodziny, więc mimo dość słabej pogody, choroby i pękniętej szybki w telefonie mam też powód do dumy, uśmiechu i więcej radości :)
Do następnego :)

A jakie lekcje Wam dało życie? 







47 komentarzy:

  1. Zgadzam się z wszystkim co napisałaś! Brawo dla Ciebie

    Zapraszam do mnie i co powiesz na wspólną obserwację? :)
    by-vanys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Z wieloma tymi punktami się w pełni zgadzam :) Gratulacje zdanego prawka i czterech lat bloga!
    Dodatkowo, życzę oczywiście wytrwałości :D
    https://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, wytrwałość się na pewno przyda! :)

      Usuń
  3. Świetny post. :D Zgadzam się z Tobą i mam nadzieję, że na ten post trafi jak najwięcej osób i zrozumieją pewne rzeczy.

    swiatwedlugkasi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również mam nadzieję, że do czegoś się on więcej przyda i odegra większą rolę :*

      Usuń
  4. Bardzo mądry post! Z większością podpunktów zdecydowanie się zgadzam! Przepiękne zdjęcia i wszystkiego najlepszego :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  5. Swietne zdjęcia! :D
    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. To prawda, nigdy nie jest za późno na zmiany :)
    Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  7. Mega dobrze napisane! :D
    Zdjęcia i ich kolorystyka są boskie <3
    Pozdrawiam

    https://lucy--chan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, właśnie trochę pobawiłam się odcieniami zdjęć :D

      Usuń
  8. These photos are very beautiful, so inspiring (:
    I'm following you!

    CM | XIII.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo inspirujące, "każdy człowiek jest inny" to od dzisiaj moje nowe motto. hahah
    Pozdrawiam:

    https://pastelowa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Co tu dużo pisać, bardzo mądry post! Do wszystkiego trzeba mieć dystans, a przede wszystkim do siebie i do innych ludzi :) Do niektórych niestety takie lekcje docierają o wiele, wiele później niż w wieku 18stu lat :) Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne, żeby w ogóle kiedyś dotarły haha
      Buziaki!

      Usuń
  11. Bardzo mądry post, który dał mi na niektóre rzeczy inne spojrzenie ;) Poza tym to super zdjęcia

    Mój blog - VESTYLISH

    OdpowiedzUsuń
  12. rewelacyjny wpis! Oby takich więcej!
    Obserwuję i zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  13. co do niektorych mam tak samo, zycie da pewnie jeszcze duzo lekcji, wazne by skorzystac z nich :)
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Kurcze podziwiam Cię, bo ja do takich doszłam całkiem niedawno,w wieku 18 lat miałam trochę inny światopogląd,i o takich rzeczach nie myślałam ☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma inny czas, żeby coś zrozumieć i coś zauważyć, nie jest to całkiem złe :)

      Usuń
  15. O lubię takie posty, które zmuszają do refleksji. Te punkty są naprawdę prawdziwe. JA właśnie ostatnio nie miałam czasu dla mojej najbliższej przyjaciółki i teraz mi głupio strasznie...
    http://sar-shy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Często tak bywa, że przez całą bieganinę zawsze kogoś zaniedbamy, ale nie jest nigdy późno, żeby to nadrobić :)

      Usuń
  16. Ah życie dało mi wiele lekcji i z pewnością wiele jeszcze da. Nie lubię wymieniać ich i dzielić się nimi bo są czymś tylko moim, ale uwielbiam to że są i że doprowadziły mnie w takie a nie inne miejsce :)
    https://mvrysia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny post :) Z większością punktów się zgadzam. Moją lekcją było, że błędy są nie po to, aby ich żałować, ale po to, by ich już więcej nie popełniać.
    Pozdrawiam i zapraszam na nowy post!
    www.tipsforyoungers.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej w ogóle jeszcze uczyć się z błędów innych :) Pozdrawiam!

      Usuń
  18. Great lessons. I do think forgiving others is key to being free.

    www.fashionradi.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetnie napisane! Gratuluję czterech lat blogowania i zdania prawa jazdy za pierwszym razem!
    Jaką lekcję dało mi życie? Jeżeli umiesz liczyć to licz na siebie albo na przyjaciół, których znasz jak własną rękę, nie ufaj wszystkim ludziom, ponieważ mogą wykorzystać zaufanie. Pozdrawiam ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudownie kochana wyglądasz, bardzo mi się podobają Twoje zdjęcia :)
    18 lat to piękny, zobowiązujący wiek, sama w czerwcu uzyskałam pełnoletność.
    Jakie lekcje dało mi życie?
    By żyć pełnią optymizmu nie zapominając o empatii i równowadze.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Wszystkie lekcje, które tutaj wypisałaś są mega wartościowe! Dystans do siebie to szczególnie ważna rzecz:)

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziękuję, ale nie bawię się w to <3

    OdpowiedzUsuń
  23. trójka jest dla mnie najważniejsza! Ciekawe lekcje!

    blog youtube

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia