piątek, 8 września 2017

Ulubieńcy wakacji 2017

Hej wszystkim!
Wkręciliście się już w wir szkolnej rutyny? Ja nie do końca, zawsze na początku trudno jest mi się zmusić do nauki i opanowanie czegoś zajmuje mi trochę więcej czasu. W każdym razie wakacje dobiegły końca, dlatego przyszedł odpowiedni moment na ich ulubieńców.


1. Piosenki
Miałam czas, kiedy znudziło mi się wszystko, czego słuchałam dotychczas, więc zaprzestałam używania słuchawek, ale zaraz potem zaczęłam szukać nowych swoich hitów. I wyszło tak, że wróciłam do mega starych piosenek, jestem pewna, że je kojarzycie.

Znalazła się tu nawet polska piosenka, co jest dla mnie wyjątkowe, bo rzadko mam styczność z polskimi dziełami, nawet jeśli chodzi o filmy. Wreszcie znalazłam coś co daje mi kopa każdego dnia i w których słowach się rozpływam.



Ale uwaga uwaga, znalazłam też coś nowszego, co mi wpadło w ucho :)


2. Książki
Wakacje to jedyny idealny czas dla mnie i drugiego świata liter. W te udało mi się przeczytać 7 książek, z czego jestem mega zadowolona. Na jesień pojawią się na pewno z 2 recenzje :)

Na samym początku trafiłam na trylogię. Myślałam, że poprzestanę na jednej książce, ale nie -musiałam zacząć drugą, żeby przynajmniej się dowiedzieć jak się pewna sytuacja skończyła i potem poleciałam tak do końca.
Historia mówi o świecie, w którym miłość jest uznana za chorobę, którą ludzie się w odpowiednim wieku leczą przechodząc zabieg. Władze dają liczne zasady i zakazy, które mają w celu ochronę ludności, ale czy to jest rzeczywiście główny cel? W opowieści poznajemy Lenę, która głęboko przestrzega zasad oraz jej przyjaciółkę, która z czasem pokazuje swój bunt przeciwko nim. W między czasie bohaterka poznaje osobę, która zmienia jej myślenie całkowicie i sprawia, że wszystko spostrzega z innego punktu widzenia.



Dzięki znajomemu zaczęła się też moja przygoda z kryminałami. Myślę, że tutaj nie ma czego dodać do opisu na książce, bo przedstawia wszystko bardzo dobrze.


To również książka w stylu zagadkowym, ale tym razem thriller. W trakcie pojawia się też motyw psychologiczny.
Tutaj dodam, że tekst dzieli się na teraźniejszość oraz historię przeszłość matki Charlotte z jej młodych lat, która ma związek z cała sytuacją teraz. Po przeczytaniu tej książki zmieniło się trochę moje podejście do ludzi, można wyciągnąć z niej wiele wniosków, które na przyszłość na pewno się przydadzą.
Na pewno pojawi się jej recenzja, więc głębszy opis zostawię na potem.



3. Jedzenie
Jako smakołyk często zajadałam się tymi podróbkami Bake Rollsów. Smakiem trochę się różnią od siebie, ale to nie znaczy, że musi być zły, wręcz przeciwnie. Na pewno jest też różnica w rozmiarze, bo te to są dość małe kółeczka. Ale jeżeli macie ochotę właśnie na coś takiego, a chcecie zapłacić mniej (2,50), to naprawdę polecam ( są w topazie i lewiatanie na pewno). Generalnie mnie zachęciło do kupienia opakowanie oraz fakt, że nie miałam akurat pieniędzy przy sobie na oryginalne. Aczkolwiek nie wiem, czy cena ok 5.00 zl jest opłacalna.






4. Okulary
Kupiłam je w sinsay'u za 15 zl i przyznam, że tylko je zakładałam przez całe lato. Uwielbiam właśnie takie większe szkiełka. Pod koniec wakacji jest zawsze promocja ( wszystkie za 6.99) więc to też dobra okazja na zakup okularów choćby na następny rok.


 5. Pomadka
Następnym ulubieńcem jest pomadka z Wibo ( Rossman). Kosztowała 10 zł, więc pomyślałam, że zobaczę, może to rzeczywiście jest coś fajnego. Jeżeli macie dość małe usta i lubicie czasem nałożyć błyszczyk, to ta na pewno się sprawdzi. Rzeczywiście usta wydają się większe po jej nałożeniu ( czuć też lekkie pieczenie). Przede wszystkim podoba mi się ten kolor. Zupełna odskocznia od pomadek matowych :)
 6. Busbasse- podpórka na książki
To cudo kupiłam w Ikei. Jest bardzo praktyczne, na pewno znacie problem przewalających się książek na półce. Oprócz tego sprawdza się jako dekoracja.

7. Teleobiektyw do lustrzanki Sony DT 55-200
Nigdy się nie spodziewałam, że w tak szybkim czasie zakupie to, o czym od dawna marzyłam. Lustrzanka. Co prawda używana, ale jednak jest. Radochę mam wielką, bo moja nauka o fotografii związana z obsługą takiego aparatu nie poszła w las. Mogę mieć zdjęcia tutaj lepszej jakości, chodzić na sesję z myślą, że każda wyjdzie udana ( w poprzednim jak było trochę ciemniej to wszystko wychodziło rozmazane) oraz szkolić się, robiąc zdjęcia innym.

Oprócz obiektywu kitowego 18-55 (podstawowego, który się dostaje z lustrzanką, nie że do kitu) dostałam w zestawie też drugi, będącym idealnym dopełnieniem. Dużym plusem jest dość spory zoom, co pozwala robić wiele zdjęć z daleka. Bardzo podoba mi się także płynne rozmazywanie tła, dzięki przysłonie f/4, co prawda idealna jest f/1.8, ale ta również świetnie sobie radzi i według mnie z pewnością starcza.
 8. Wspomnienia
I teraz czas na to, co najważniejsze, a materialne rzeczy są z tym nie do porównania czyli przeżyte chwile. Z każdych wakacji (nie no może od 2013) mam coś, co wspominam i będzie mi się zawsze kojarzyć akurat z tym rokiem. W tym przypadku będzie to na pewno Wrocław, praca, zalew, grill nad stawem, wycieczki nocne rowerowe, nowe znajomości, festyn w okolicy i liczne wypady na niezdrowe jedzenie haha

I właśnie to wszyscy moi ulubieńcy, a co należy do Waszych?
Udało mi się może Was zainteresować czymś, co zwróciło Waszą uwagę?

30 komentarzy:

  1. mialam okazje czytac ta pierwsza sage, ktora pokazalas na fotkach- jedne wielkie wow! goraco polecam


    nowy post <3
    https://justemsi.blogspot.com/2017/09/sweet-dreams.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam piosenkę Shawna Mendesa ! <3 Świetny post! Ja dopiero przygotowuje się do szkoły, gdyż ta zaczyna się w październiku ;)
    Oczywiście obserwuję i zapraszam do obserwacji mojego bloga <3
    xoxo
    NATALIEFASHION97

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem ciekawa tej pomadki co pokazałaś, może jest gdzieś zdjęcie jak wygląda na ustach?! Sama właśnie chcę kupić jakąś z wibo:)
    http://uglyographyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Też nie umiem się zabrać na początku za naukę. Fajni ulubieńcy. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Przede mną jest dopiero seria Delirium, są to książki jednej z moich ulubionych autorek, pewnie przypadnie mi do gustu.
    Pozdrawiam.
    Belle di Art

    OdpowiedzUsuń
  6. "Delirium" planuję przeczytać od bardzo dawna, ale jakoś nie jest mi po drodze :/
    Zaraz przesłucham piosenek, ponieważ nigdy wcześniej o nich nie słyszałam.:)

    http://istotaludzkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię piosenkę "Życie jak poemat", kiedyś to był hit. Shawna Mendesa uwielbiam- a jego najnowsza piosenka jest ekstra! :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Spróbuj robić zdjęcia nie pod światło i wtedy wyciszniesz sporo z obiektywu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. No, no ciekawi ulubieńcy :)
    1. Piosenkę Shawna również lubię :) Jakoś jego piosenki nudzą mi się po paru dniach, a ta wciąż nie może wyjść z mojej głowy :)
    2. Nie znam tych książeczek, ale myślę, że mogłyby mnie zainteresować ;)
    3. Nie jadłam tych "podróbek". Ale opakowanie mają bardzo ładne. Jestem niesamowicie ciekawa smaku. Lewiatana gdzieś chyba jeszcze mam, więc poszukam.
    4. Kiedyś lubiłam taki kształt okularów. Teraz raczej by mi nie pasował :/
    5. Ostatnio lubię tylko pomadki matowe, więc nie dla mnie :/
    6. Te podpórki na książki są przepiękne!
    7. Gratuluję kupna lustrzanki. Powodzenia z nauką :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Amazing post, really so interesting, like it so much!
    great photos! I love your blog!

    I follow you. Visit me, and follow back. Hope see you soon. Maleficent

    OdpowiedzUsuń
  11. Też na początku nie potrafię zmusić się do nauki
    Co do pomadki z wibo to chyba się na nią skuszę, bo sama mam małe usta
    MY BLOOOG

    OdpowiedzUsuń
  12. ja najgorzej mam się przestawić jeśli chodzi o poranne wstawanie :D ciekawi ulubieńcy :)
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, z tym również w sumie mam pewien problem :)

      Usuń
  13. Jejuu, zbieram się do tej trylogii już tyle czasu, a skoro pojawili się nawet u Ciebie w ulubieńcach, to chyba jakiś znak :D
    *Trafiłam tutaj przez Twojego instagrama, jest cudny *o*

    https://tumblrgirlsxoxo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha może rzeczywiście to jakiś znak :D
      Dziękuję :)

      Usuń
  14. Ile książek! Ja próbowałam się zmusić do "Ludzi bezdomnych" i "Pana Tadeusza" ale nie dałam rady. Lekrtury trzeba jednak czytać w terminie, haha! ;)

    Pozdrawiam ♥,
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja zaczynam w październiku i mam nadzieję, że wtedy uda mi się szybko wkręcić w szkolny wir :)
    W końcu musze przeczytać serię delirium ♥

    Mój blog - HELLO-WONDERFUL



    instagram

    OdpowiedzUsuń
  16. Oj tw książki to zdecydowanie nie moja działka. Brałam się za pierwszą część "delirium" i miałam ochotę ją spalić. Tak mnie denerwowała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widać, każdy ma różne gusta w książkach :)

      Usuń
  17. Ja swoje ulubione okulary również mam z sinsay :)
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  18. Wszystkie piosenki, o których wspomniałaś w tym poście znam i lubię ;3 Jeśli chodzi o książki, w te wakacje zaczytuję się w thrillerach. To zdecydowanie mój ulubiony gatunek.
    Powodzenia w nowym roku szkolnym!
    psychoil.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Wypróbuję na pewno pomadę którą opisałaś :) Zapraszam do mnie na mój kanał na youtube, subskrybuj, komentuj ♥ link: https://www.youtube.com/channel/UCq613mjchbUJnRQRd0YQPwg

    OdpowiedzUsuń
  20. Z piosenkami u mnie podobnie, a książki chętnie przeczytam :))

    OdpowiedzUsuń
  21. Great post!

    You have a nice blog!

    Would you like to follow each other? (f4f) Let me know on my blog with a comment! ;oD

    Have a great day!

    xoxo Jacqueline
    www.hokis1981.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo lubię tę książki :D
    Byłabym wdzięczna za kliknięcie w link przy najnowszym poście, odwdzięczę się

    https://martini2000.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Interesujące książki ☺

    Hejka! Będzie mi bardzo miło, jeżeli wpadniesz na mojego bloga i zostawisz po sobie ślad w postaci obserwacji oraz komentarza. ☺ normalbutdidnot.blogspot.com (click)

    OdpowiedzUsuń
  24. Coś wspaniałego :*** Zakochałam się po prostu ;** A ja serdecznie zapraszam do mnie i do obserwacji mojego bloga https://justaahe.blogspot.com/ a także mojego profilu na instagramie https://www.instagram.com/justaahe/?hl=pl a z pewnością zrewanżuję się obserwacją ;** :) Pozdrawiam cieplutko ;) :*

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia