sobota, 23 września 2017

Gdzie kończy się cisza? - recenzja

Hej :)
Na początku chciałam podziękować za miłe komentarze oraz rady dotyczące ostatnich zdjęć. Każda uwaga jest dla mnie ważna, bo wiem co mam robić lepiej przy następnych sesjach. Teraz tylko pozostaje mi czekanie na ubarwienie liści i ruszamy z następnymi sesjami. A własnie.. jesień już powitaliśmy, może jeszcze jest trochę zielona, ale to kwestia z 2 tygodni. Kiedy myślę o tej porze roku widzę przed oczami koc, herbatę, film i książkę, też tak macie? Akurat jeżeli macie trochę czasu na czytanie to znalazłam coś, co mogę Wam polecić :) 



Tą książkę miałam okazję przeczytać jeszcze w wakacje. Krążyłam po półkach w bibliotece z tematyką kryminalną i trafiłam przypadkowo właśnie na tą. W sumie na początku spodobała mi się okładka, ten odcień zielony wygląda nieźle, a  dziewczyna na niej, podobnie jak tytuł  bardzo tajemniczo. Zdecydowałam się przeczytać opis i pomyślałam- a co tam wezmę ją, może będzie ok. I nie zawiodłam się.

Książka opowiada o życiu matki, której córka zginęła wpadając pod autobus i w tej chwili znajduje się w śpiączce od 2 miesięcy. Kobieta jest pewna, że wydarzenie nie było przypadkiem. Podejrzewa samobójstwo nastolatki. Za wszelką cenę szuka przyczyny decyzji dziewczyny, gdyż sama nie miała bladego pojęcia na ten temat, bo nie była z nią szczególnie blisko. W tym samym czasie zaczęła dostawać tajemnicze , anonimowe prezenty. Podejrzewa, że znalazł ją człowiek, który zamienił wcześniej jej życie w piekło. Nie czuje się bezpieczna, jednak nie może liczyć na pomoc obecnego męża, bo ten uważa, że to oznaki jej powracającej depresji.



Historia jest podzielona na dwie- na to, co się dzieje obecnie oraz na  przeszłość matki, kiedy była młoda i poznała swojego byłego męża. Takie wplątywanie wyszło na plus, wszystkiego się dowiadujemy w odpowiednim momencie i potem jest już tylko czas teraźniejszy.



Gdybym miała tą książkę ocenić w jakimś przedziale, bez wątpienia dałabym najwyższą ocenę.
Największym jej atutem są zmienne, niespodziewane sytuacje, przez które nie można się oderwać i sama zaczęłam się czuć jak detektyw. Przez to tekst jest bardzo ciekawy.

Spodobała mi się także odmienność tej książki- nie jest to typowa historia zakochanej nastolatki, tylko opowieść matki. Pokazuje jak wielka może być miłość do dziecka i ile jest się w stanie zrobić dla kochanej osoby.

Bardzo łatwo się również czyta tekst, myślę, że to dzięki dużej ilości dialogów.

Po przeczytaniu czułam dreszczyk emocji. Fabuła ostrzega przed toksycznymi znajomościami,  daje cenne wskazówki na życie- dałabym jej nawet miano książki psychologicznej.

Zauważyłam też, że nie czułam takiego niedosytu jaki zwykle czuję po przeczytaniu, wszystko zostało wyjaśnione i książka kończy się w trafionym momencie.


Myślę, że to idealna książka szczególnie dla płci żeńskiej w każdym wieku, jestem pewna, że spędzicie przy niej przyjemne wieczory.

Słyszeliście może coś o tej książce?
Zdecydowalibyście się na przeczytanie jej?




23 komentarze:

  1. Koc, ciepłe kakao i książka, to u mnie must have na deszczowe jesienne wieczory :) Nie mogę się już tego doczekać :)
    Pozdrawiam, Tak Po Prostu BLOG :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy raz słyszę o tej książce :)
    Fabuła bardzo mnie zaciekawiła.
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post :)
    Pozdrawiam i obserwuję :)
    https://doomiiblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Duża liczba dialogów zdecydowanie nie jest jak dla mnie plusem. Myślałam, że napiszę tutaj, że chętnie zajrzę, ale to mnie jednak bardziej odrzuciło niż przyciągnęło.

    OdpowiedzUsuń
  5. Amazing post dear, I like it a lot! :-*
    Would you like to follow me back, I'm following you on GFC #309? We can become a good blog friends. <3
    www.limitededitionlady.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam o tej książce, ale dzięki Tobie na pewno po nią sięgnę :) obserwuję,
    www.olimarcinkiewicz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam zdecydowanie braki w książkach: nie słyszałam o tej pozycji :c
    - mój blog -

    OdpowiedzUsuń
  8. Autorkę skądś kojarzę :) hm, na pewno będę miała ten tytuł na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
  9. No powiem ci że tak mnie zaciekawiłaś tą książką że chyba będę musiała ją przeczytać ;** Naprawdę super ;** A ja serdecznie zapraszam do mnie i do obserwacji mojego bloga https://justaahe.blogspot.com/ a z pewnością zrewanżuję się obserwacją ;***

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam tego, nawet tytuł mi się nie kojarzy. Ale wydaję się ciekawa :)
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  11. to będzie kolejna pozycja na ten nadchodzący chłodny wieczór<3 uwielbiam czytać
    co powiesz na wzajemną obs?
    daj znać, buziole:*

    OdpowiedzUsuń
  12. Książki psychologiczne to zdecydowanie mój klimat więc pewnie skuszę się na przeczytanie tej :D

    Mój blog KLIK

    OdpowiedzUsuń
  13. Great post!
    Thanks for sharing!
    Btw, your pictures are great.

    Wanna follow each other?
    https://colourfullife000.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  14. Great post, I loved it! :)
    If you want that we follow each other let me know by leaving a comment here -> http://beautyshapes3.blogspot.hr/2017/09/books-i-read-this-summer.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy nie słyszałam o tej książce, ale koniecznie muszę ją przeczytać!
    VIA-MARTYNA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że udało mi się zachęcić :)
      Mam nadzieję, że po przeczytaniu będziesz miała pozytywne odczucia, jak ja :D

      Usuń
  16. Jesień zdecydowanie kojarzy mi się z ciepłą herbatką. No i kocykiem, książkami, serialami, spotkaniami z przyjaciółkami z ogromnymi kubkami herbaty w rękach. Co do książki, wcześniej o niej nie słyszałam. Aktualnie cierpię na kaca książkowego i nie jestem w stanie zabrać się za jakąkolwiek lekturę.
    Pozdrawiam,
    Kaktusowy Sad

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w takim razie zachęcam do przeczytania po kacu książkowym :D
      Mam nadzieję, że się nie zawiedziesz :)

      Usuń
  17. Książka wydaje się odpowiadać moim gustom, więc jak tylko znajdę jakiś wolny, jesienny wieczór to po nią sięgnę :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia