poniedziałek, 31 grudnia 2018

Ostatnie lekcje przed wyciągnięciem nowego kalendarza

Hej wszystkim!
Miał być miły wstęp, ale nie wiecie, jaki smutek mi zagościł klikając "nowy post", tak daawno tego nie robiłam..
Tak właśnie wyszło, że wracam zamieszczając ostatni post w tym roku. Chyba nie ma sensu tłumaczenie sytuacji, jeśli sami piszecie, wiecie jak to z tym bywa. Nic.. nic... nic i nagle z dnia na dzień, z godziny na godzinę włącza się alarm, że trzeba w końcu znów pisać o tym co się w nas nosi.


Myślę, że 31 grudnia jest dniem proszącym o refleksje, podsumowania, czy wspomnienia. Hm, nie na to chcę poświęcić cały ten post. Ale nie chcę tego tak też mijać.
Ponieważ ten rok był naprawdę dobry. Tylko co to oznacza? Że przez 365 dni chodziłam z radością, uśmiechem, wszystko mi się zawsze udawało i ciągle tylko się świetnie bawiłam? Otóż nie, było wiele cięższych chwil, ale znalazłam swoje rozwiązanie na nie, które choć w części przywraca mnie na ziemię (dla tego warto mieć przy sobie zaufanych przyjaciół oraz mieć swoją pasję). Najważniejsze, że zostanie Wam dane to co najważniejsze, czyli zdrowie i resztę przejdziecie sami :)
Jest to dla mnie ważne, ponieważ dokładnie rok temu dodałam post, który nie ocenia pozytywnie czasu przeszłego, a ma nadzieję na lepsze gdyby ktoś był ciekawy (31.12.17)



Co najbardziej zapamiętam z tego roku? Na pewno nowe znajomości, które zagościły u mnie na dłużej niż dzień, czy na więcej niż pisanie na Facebooku, a szybko okazały się być bliskie, tylko pytanie czy rzeczywiście takie były, skoro mało co z nich zostało? Mimo że się nie udało ich zachować to każda mnie czegoś nauczyła oraz wiele pokazała. Zaczęłam dużo inaczej myśleć o otaczającym mnie świecie i o sobie. Właśnie takie coś jest też potrzebne. Nie zapomnę wspólnych chwil ze znajomymi, których było w tym roku wyjątkowo dużo i mam nadzieję, że to się nie zmieni mimo całego cyrku związanego z maturą.
Do takich wydarzeń "wow" zaliczam z pewnością prawo jazdy, samodzielny kilku dniowy wyjazd na wakacje, zdjęcie aparatu na zęby po 2,5 roku, nagrywanie gry na fortepianie na urodziny dla bliskich, czy wyjazd z bratem na jesień w góry. Nie chodzi o chwalenie się, ale takie rzeczy też trzeba wyróżnić. To oznacza, że coś dobrego się dzieje i mamy dowód na to, że coś rzeczywiście wychodzi.


Jakie mam postanowienia na nowy rok? Tym razem nie takie, jak co roku, czyli nie żadne. Mam jedno postanowienie, które rozpocznę w nowym roku, bo po prostu zdałam sobie sprawę z jego potrzeby niedawno. Chciałabym w końcu skupić się na sobie, umieć coś odpuścić dla własnego zdrowia i spokoju. Zacząć dbać o siebie, więcej pić, zdrowiej jeść i wiedzieć, kiedy odpocząć. Nie oszukamy swojego ciała, będzie ono krzyczeć do nas głośniej, aż w końcu zrozumiemy. Silne bóle głowy? Być może twój organizm prosi o sen i wodę.


I w końcu przyszedł czas na konkret tej notki, czyli trochę cytatów dotyczących przeróżnych kwestii życia. Ich źródłem jest albo mój wybuch myśli i moje spostrzeżenia albo Regina Brett, której głos przemówił do mnie i bardzo odnalazł mnie w sobie w te święta :) Kto czytał dwie ostatnie jej książki, nie będzie miał problemu z domyśleniem się, które myśli należą do mnie, a które dopiero je sobie przywłaszczyłam :)

-"Bycie bez winy, bez błędów, bez wyrzutów nie zawsze ułoży wszystko w naszym życiu, czy przepełni je szczęściem. Grzech jest zły, ale to coś nierozłącznego z nami i on ma sens. Musimy się nauczyć żyć z nim oraz wybaczać sobie. Nie tylko spowiedź może nas wyleczyć. Często mogą to zrobić tylko odpowiednie słowa."

-"Książka, muzyka oraz wszystko, to co nazywamy sztuką są łącznikami naszych dusz. To one będą za nas przemawiać i to one będą nas rozumieć oraz czuć. Tu nie chodzi o wymuszanie i ujednolicanie zainteresowań, ale o przyjęcie ich. Pasje będą kluczem do serca. Zbliżajmy się do sztuki osób, które kochamy, a będziemy z nimi naprawdę blisko."

- "Większość z nas nie potrafi przepraszać. Nie przepraszaj za emocje, które odczuwam. Mam do nich prawo i są moje. Przyznaj, czym zawiniłeś i przeproś właśnie za to."

-"Historia każdego z nas jest warta uznania oraz usłyszenia. Nie znamy ciężaru głosu innych ludzi. W takim razie każda osoba powinna mieć prawo wydać swoją własną książkę. Każdy z nas jest równocześnie tajemnicą i arcydziełem człowieka. I w to właśnie będę wierzyć."

-"Przykre jest to, że większość kobiet jest zaskoczona, gdy natknie się na miłość czystą i bezinteresowną. Mając to pod uwagę oblicz sam statystyki moralności w dzisiejszych czasach."

-"Zacząłem myśleć, że wiersze są jak ludzie. Niektórych rozumiesz od razu, a innych nie zrozumiesz nigdy."~Benjamin Alire Saenz





-"Nigdy nie zapomnę uczucia, w którym zrozumiałam istotę życia. Nadeszło ono wraz z momentem utracenia dla mnie wartości rzeczy materialnych. Oczywiście poza książkami."

-"Zawsze chciałam zdefiniować prawdziwie tęsknotę. Ona po prostu pojawia się w naszym życiu, gdy kogoś zaczniemy tracić, będzie krzyczała z naszego serca, a potem ucichnie wraz ze wszystkim innym. Jednak tylko do czasu, kiedy ktoś będzie próbował zająć tamto miejsce. Ewentualnie przyjdzie wraz z muzyką Jamesa Blunta." 

-"Smutne jest odejście w alkohol przy każdej możliwej okazji, a zwłaszcza decydowanie się na niego przesadnie. Rozumiem to jako zagubienie i chęć zapomnienia, chęć wyrwania z siebie najtrudniejszych rzeczy nawet na moment oraz próbę ucieczki od rzeczywistości. Na pewno coś jest nie tak, gdy nieustannie wybieramy utratę władzy i świadomości."

-"Gdy kończy się życie, które wybrałeś, zaczyna się życie, które wybrało ciebie."

- "Wybaczaj wszystkim wszystkie błędy. Trzeba modlić się za nich każdego dnia. Jeśli to dla ciebie za trudne, módl się do Boga, który cię kocha, żeby kochał też ich i pozwolił im stać się lepszymi ludźmi."

-"Jeśli mogłabym cofnąć czas, by usunąć z pamięci wspomnienia, by przestać tęsknić za ludźmi, odrzuciłabym to. Wolę cierpieć na ciągły smutek niż całkowicie przestać czuć. Ten świat potrzebuje emocji i wrażliwości. To oznacza, że jesteśmy ludźmi, a nasze serca wciąż biją."

-" W znajomości bywa tak, że nie zapamiętasz słów drugiej osoby, czy każdej spędzonej chwili. Jednak na zawsze pozostanie z nami to, jak czuliśmy się przy tej osobie."

-" Według prawd, obdarować kogoś miłością i szacunkiem znaczy zawsze być. Według mojej prawdy oznacza to dać mu szansę na zmianę i pracę nad sobą, jeżeli widzimy, że tego potrzebuje. Nie jesteśmy w stanie zrobić tego za kogoś, więc nie róbmy tego. Mimo że to boli, często jedynym sposobem na naukę życia, a może uratowanie go jest zabranie siebie. Niektórzy uczą nas jak kochać, inni jak żyć. Tylko nieliczni jak odchodzić."

-"Goniąc za tym, czego pragniesz, możesz stracić to, czego potrzebujesz."

Właśnie takiego roku 2019 chcę Wam życzyć. Takiego, którego nie będziecie wahać się nazwać dobrym. Takiego, który zapamiętacie z radosnych chwil, ale także smutnych. Takiego, gdzie odnajdziecie siebie, zrozumiecie wiele rzeczy i pod wpływem nich zmienicie się na lepsze. Takiego, w którego kierunku odwracając się, będziecie o nim mówić, wiedząc, że poszliście krok na przód.










34 komentarze:

  1. Piękne zdjęcia i bardzo dobrze napisany post! Chociaż bólów głowy nie zawsze należy łączyć ze zmęczeniem ;)

    ZAPRASZAM DO MNIE!
    Mój blog - bardzo ważny post o naszym zdrowiu
    Mój Instagram
    Studygram
    Kanał na Youtube

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, może być wiele czynników, ale najpierw warto zwrócić uwagę na to :)

      Usuń
  2. Dużo się działo u Ciebie w tym roku! A co do znajomosci, to faktycznie, przemijają, ale zawsze zostawiają po sobie jakies wspomnienia, dzięki którym możemy wyciągnąć jakies wnioski czy naukę ;) Słuchanie swojego ciała jest bardzo ważne. Kiedys uważałam, że drzemki to marnowanie czasu, jak bardzo się myliłam! Teraz są dla mnie zbawienne po całym dniu w szkole ;) Też czytam książki Reginy Brett - jej felietony są tak trafne i przemawiające do serducha! :) Szczęsliwego Nowego Roku 2019!

    https://myslacinaczej29741.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie ja nadal nie popieram drzemek, bo za to zabierają mi czas spania w nocy i budzę się i tak niewyspana :D Wszystkiego dobrego!

      Usuń
  3. Szczęśliwego Nowego Roku :D

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne postanowienie :) Uważam, że każdy powinien takie wpisać na swoją listę. Dbanie o siebie to bardzo ważna sprawa i nie można o niej zapominać w tym całym życiowym zgiełku.
    Szczęśliwego Nowego Roku ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Życzymy wszystkiego co najlepsze w nowy roku!

    Buziaki,
    www.twinslife.pl (klik)

    OdpowiedzUsuń
  6. Najbardziej spodobał mi się ten cytat "Historia każdego z nas jest warta uznania oraz usłyszenia. Nie znamy ciężaru głosu innych ludzi. W takim razie każda osoba powinna mieć prawo wydać swoją własną książkę. Każdy z nas jest równocześnie tajemnicą i arcydziełem człowieka. I w to właśnie będę wierzyć."
    Tak szybko jesteśmy w stanie ocenić ludzi po pozorach nie znając ich historii. Potrafimy szufladkować ludzi i nadawać im łatki bez żadnej wiedzy o nich. A każdy człowiek jest inny, bo na każdego wpływają inne czynniki. Dlatego każdy człowiek jest wyjątkowy tak jak jego historia.
    PS Bardzo fajne i klimatyczne zdjęcia :)
    Zapraszam do mnie bluue-butterfly.blogspot.com
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że na to zwróciłaś uwagę, wszystkiego dobrego!

      Usuń
  7. Do mnie jakoś najbardziej przemawia ostatni cytat z tych wszystkich. Pokazuje, że warto skupić się na teraźniejszości.
    W tamtym roku zobaczyłam, jak ważny jest czas tylko dla mnie, pozwala mi to nabrać więcej siły do działania.
    Udanego roku!


    swiatwedlugkasi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także zwróciłam uwagę na czas tylko dla siebie, jak na introwertyka przystało :D

      Usuń
  8. Bardzo ładne i klimatyczne zdjęcia, uwielbiam takie :)
    Taki 2019 rok właśnie by się przydał. Taka ścieżka w odnalezieniu siebie. Chwile radości, ale też siła w chwilach zwątpienia. Żeby robić jeden DUŻY krok do przodu, a jeden malutki do tyłu.
    Myślałam na wstępie, że coś strasznego się u Ciebie stało. A to na szczęście tylko smutek związany z zaniedbywaniem tego miejsca. W sumie wiem jak to bywa. Sama ostatnio często takie okresy przechodzę i jest mi z tym strasznie źle...
    Mam nadzieję, że te znajomości będą prawdziwe i długotrwałe :)
    U mnie tak samo było z aparatem po 2,5h wielkie wydarzenie :)
    Prawo jazdy zdane tak? Gratulację! Ja jakoś nie zamierzam póki co robić. Nie ciągnie mnie ani trochę do jeżdżenia samochodem, lubię być pasażerem, ale jeździć z odpowiedzialnymi osobami.
    Szczęśliwego Nowego Roku! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawzajem, a prawko zrobisz wtedy, kiedy sama poczujesz potrzebę i tyle :)

      Usuń
  9. świetny blog, zostaję na dłużej, obserwuję!:)

    malusiawerusia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobrze, że idziesz naprzód: masz jakieś pasje i plany. Oby udało Ci się je realizować :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba chociaż mniej więcej wiedzieć, za czym chce się iść i jak teraz do tego dążyć, bo wykorzystać czas teraźniejszy :)

      Usuń
  11. Oby ten rok był jeszcze lepszy niż poprzedni! :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  12. Trzeba znaleźć czas na to, co sprawia nam radość. Zadbać o sen i picie wody, coś o tym wiem.
    Pozdrawiam,
    https://www.monabednarska.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, najlepiej dzielić go na to, co musimy zrobić, na to co powinniśmy i co chcemy :)

      Usuń
  13. Cudowne zdjęcia! Trzeba mieć jakiś cel i do niego dążyć! Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  14. Kochana myślę, że każdy przez te 365 dni wyniósł wiele doświadczeń i istotnych kwestii kształtujących nasze funkcjonowanie w obecnym świecie! :)
    Najważniejsze to znaleźć pomysł na siebie by się nie zagubić.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie w wolnej chwili!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajnie tu u Ciebie ;)
    na pewno zostanę na dłużej ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Na szczęście mamy już styczeń :) Nowy kalendarz. Zaraz zacznie się nowy miesiąc. Każdy dzień jest nowy i możemy wiele w nim osiągnąć. Najważniejsze to iść przed siebie i wyciągać wnioski z tego co było. Chyba każdy z nas przeżywa wspaniałe znajomości, które prędzej czy później cichną. Czasem i te najdłuższe się rozpadają. Warto wiedzieć, że prawdziwy przyjaciel nie odpuści :) Wspaniałe życzenia, życzę Ci naprawdę wszystkiego dobrego! Niech ten rok będzie cudowny! Niech spełnia marzenia, niech będzie pełen cudownych chwil :) Wspaniałe zdjęcia, bardzo klimatyczne fotografie! :)
    Pozdrawiam ciepło ♡
    Ayuna

    OdpowiedzUsuń
  17. Oj tak, warto sobie usiąść i zrobić takie porządne podsumowanie i zamknąć pewien rozdział w naszym życiu. Gratuluję i podziwiam za prawo jazdy - ja się już męczę z tym ponad rok, a motywacji nadal brak... Życzę Ci, aby ten rok był lepszy niż ubiegły... i dużo ciepłej herbatki ;)

    Pozdrawiam znad kubka gorącej czekolady,
    Basia - autorka bloga MADEMOISELLE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, życzę powodzenia i motywacji w prawku :D

      Usuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia