niedziela, 12 listopada 2017

Pasja- co nam tak naprawdę daje

Hej!
Dzięki za dyskusję na temat poprzedniej notki. Komentarze, które długością przypominały mój post zrobiły na mnie wrażenie. Każdy jest inny, niektóre sprawy okazały się kontrowersyjne, ale każdy spostrzega wszystko inaczej i dobrze jest dowiadywać się zdania innych. W każdym razie lepsze jest to od komentarzy nie nawiązujących w ogóle do tematu. A przechodząc do dzisiejszej notki..

Myślę, że większość z Was ma jakąś swoją pasję. Co więcej jestem pewna, że słyszeliście, iż posiadanie jej wiąże się raczej z korzyściami. I jak najbardziej się z tym zgadzam. Można oczywiście wygrzebać gdzieś  jakieś też negatywne rzeczy, ale są one skrajnością i raczej są tłumione przez plusy. Co mam na myśli? Zapraszam do dalszego czytania ..




Może zacznijmy od wyjaśnienia tych minusów, jest ich akurat niewiele.
Pasja wiąże się z poświęceniem czasu na nią. Może się zdarzyć, że przez nią zaczniemy  olewać inne ważne czynności, czy osoby i przerodzi się to w coś typu „uzależnienie”.
Okej, mamy tu pewne ryzyko. Jednak jest na to niewielkie prawdopodobieństwo. Wszystko zależy od nas, to my sobą operujemy i wiemy, co jest dla nas dobre, czy nie.  Nie jestem przekonana, czy jest to powód dla którego nie warto szukać swojej pasji.
Możemy dołączyć do tego inne ALE

Nadaje nam sens w życiu
Co może nas zmotywować bardziej do wstania z łóżka od zdania sobie sprawy, że dziś zrobimy to, co uwielbiamy? Nawet jeżeli mamy zły dzień, coś nam nie wyszło to właśnie to może nam poprawić nastrój i nas po prostu zrelaksować. Co więcej można do tego dodać? Na pewno znacie osoby cierpiące na ciągłą nudę, odpowiadającą na pytanie „ co robisz” – „nic, nudam, przeglądam fejsa
”. Chyba przyznacie, że w tej sytuacji lepiej jest mieć co robić i zorganizować sobie wolny czas.

Rozwija nas
Kiedy coś staje się naszym zainteresowaniem chcemy wiedzieć o tym wszystko oraz robić to najlepiej. Zaczynamy się uczyć pewnych czynności i polepszać się stale w tym co robimy.  Nabieramy coraz większej wprawy, nieważne jakie to zajęcie. Istnieje zasada 10.000 godzin, która mówi, że nawet jeżeli nie przejawiamy talentu w danej dziedzinie, to jeżeli poświęcimy 10.000 godzin na ćwiczenie/praktykowanie danej czynności, osiągniemy poziom mistrzowski. Jak dla mnie to bardzo motywujące.


Pozwala nam poznać nowe osoby
Prędzej, czy później na pewno będziemy mieć do czynienia z kimś kto jest zachwycony tym zajęciem tak samo jak my. Czy poprzez Internet, dodatkowe zajęcia, czy przez przypadek w jakimś plenerze, no ale zazwyczaj to następuje. A naprawdę dobrze mieć osobę, z którą dzieli się pasję i można z nią o tym porozmawiać, bo jest choćby w temacie.

Sprawia, że jesteśmy ciekawsi dla otoczenia
To trochę jest powiązane z poprzednim punktem, ale tak to prawda. Stajemy się rozpoznawalni, oryginalni, a może też bardziej wartościowi z tego powodu, że mamy swoją pasję, zajmujemy się czymś dodatkowo. Możemy wzbudzić zainteresowanie innych tym, co robimy.

Odrywa od codzienności
Myślę, że właśnie to jest największa jej zaleta. Oprócz szkoły, pracy, obowiązków i innych czynności, które mniej lubimy mamy coś co odsunie nas od całej rutyny.

Jeżeli chodzi o moje zainteresowania to jest nią na pewno fotografia. Lubię chodzić po mieście z aparatem, daje mi to po prostu radochę. A jeszcze bardziej, że mam to gdzie udostępnić i czytać opinie innych na ich temat. Oprócz tego moją pasją jest ten blog. Trochę czasu na niego poświęcam i widzę, że się w tym rozwijam, nawet informatycznie.
W sumie od czasu, kiedy zaczęłam mieć jakiekolwiek hobby, czy zainteresowania to zawsze mam co robić. Albo chodziłam na kosza, albo grałam na keyboardzie, biegałam, ustawialam domki z kart, grałam w tenisa, robiłam zdjęcia. Niektóre hobby z czasem mi minęły. Ale  muszę Wam powiedzieć, że nie wyobrażam sobie życia bez tych rzeczy. Nie wiem co bym robiła bez tego.

Więc, jeżeli macie swoje pasje to korzystajcie z tego. Jeżeli ich nie macie to bądźcie otwarci na nowe czynności i próbujcie po prostu różnych rzeczy 

A wy jakie macie pasje i co one Wam dają?








37 komentarzy:

  1. Śliczne zdjęcia!:)
    http://www.mariemodishness.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mądry post :) Ja uwielbiam blogować, fotografować, rysować, tworzyć muzykę i DIY. Pasje są bardzo ważne i wiele wnoszą do życia ;)
    ✾ I'm Dollka Blog ✾

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ważne jest mieć coś czym się interesujemy i co daje nam szczęście :)
    https://anothergirlinthesea.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Pasja jest czymś bardzo ważnym w życiu. Dla mnie pasją jest blog. Blogowanie z całą pewnością nadaje sens mojemu życiu :) Świetne zdjęcia! Pozdrawiam ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Pasja jest moim paliwem do życia <3

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Pasja jest niezwykle ważna w życiu, choćby w blogowaniu. Mam kilka i zamierzam je rozwijać:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ahh, pasja piękna sprawa. Ja robię zdjęcia <3 Fotografia pozwala mi się oderwać od rzeczywistości, pokazać świat piękniejszy niż jest, doskonalić się, czuć dumę z tego co robię, widzieć uśmiech innych, poznawać nowe osoby... duużo jest tych plusów <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne zdjęcia! A pasja to cudowna sprawa, warto mieć jakieś zainteresowania, właśnie duża część moich rówieśników, odpowiada na pytanie "co robisz?" "nudam, przeglądam fejsa itp", tak jak pisałaś. Moim hobby również jest fotografia, blogowania, lubię też bardzo pisać jakieś wiersze czy a'la książki, ale dla siebie, sprawia mi to ogromną frajdę. :D

    Pozdrawiam ♥
    https://my-positive-mind.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uu fajnie, szczerze to sama kiedyś próbowałam cos pisać np opowiadania, ale jednak to nie dla mnie haha

      Usuń
  9. ładne zdjęcia;)
    pozdrawiam serdecznie :)
    woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Nice post!! Nice pictures!!

    I follow you. Mind following back?

    http://asweetwoorld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgadzam się zdecydowanie i warto ją mieć (albo kilka). Można powiedzieć, że daje skrzydeł naszemu życiu :)


    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  12. Pasje to sens życia, nie wyobrażam sobie funkcjonowania bez nich.
    Ślicznie wyglądasz! <3
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale tu u Ciebie pięknie :) !
    Buziaki
    Kaasja

    OdpowiedzUsuń
  14. Pasja,hobby-to część nas-gdybyśmy z tego zrezygnowali została by dziura w sercu....
    Piekne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super post, piękne zdjęcia. Pozdrawiam :)
    claudeeen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Warto mieć swoje pasje. Ja bardzo długo nie mogłam znaleźć czegoś co naprawdę mnie interesuje i będzie sprawiało mi przyjemność. Teraz wiem, że jest to moda. Chciałabym zajmować się nią w przyszłości, ale to chyba marzenia ściętej głowy, bo obecnie jest strasznie dużo osób na jedno stanowisko w tej branży i ciągle ich przybywa. Wiele osób pewnie myśli, że to infantylne i nic nie wnoszące do życia, ja się już przekonałam, że jest inaczej ;)

    Mój blog - VESTYLISH

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie widzę na Twoim blogu, że interesujesz się modą. Super, że znalazłaś coś, co możesz nazwać pasją. Wierzę,że również w przyszłości ją wpleciesz w swoją codzienność np. zawodową :) Na pewno nie jest to niemożliwe :)

      Usuń
  17. To, że ma się swoje pasje jest świetne. Dla mnie niektóre są ucieczką od codzienności (jak np bieganie, czy coś co robię sama), albo okazją do spotkania ze znajomymi (zajęcia taneczne). I mimo że czasem nie mam czasu na nic, to nie umiałabym z tego zrezygnować chyba..
    Super zdjęcia! ♥

    alexandkaro.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Szczerze to ostatnio strasznie zaniedbałam swoje pasje przez co czuje, że straciłam gdzieś tą radość z codzienności. Ale to też przez to, że jeszcze niedawno przechodziłam ciężki okres. Teraz muszę wrócić do tego co kocham czyli rysowanie i fotografii :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj wiadomo ze są różne sytuacje i nie zawsze mamy na wszystko ochotę Ale cieszę się ze już jest u ciebie lepiej :)

      Usuń
  19. Uwielbiam do Ciebie zaglądać i czytać te wszystkie wpisy :) Zgadzam się w 100% z tym, że dzięki pasji jesteśmy atrakcyjniejsi dla środowiska, a co najważniejsze jesteśmy szczęśliwsi !

    roksanary.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Pasja jest potrzebna dla każdego, nawet poprotu aby się nie nudzić, więc kompletnie się zgadzam z każdym słowem :D


    Zapraszam do mnie na KONKURS świąteczny
    http://vikk-vika.blogspot.com/2017/11/swieta-konkurs.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  21. zgadzam sie z Tobą całkowicie, pasje są nam niezbędne w życiu, bo pomagają nam się kształtować i poznawać kim jesteśmy i co chcemy od życia;)

    https://justbasicstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Pasja w życiu według mnie przede wszystkim nadaje sens naszej egzystencji, bo przez nią powstają same superlatywy

    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja mam to szczęście, że od zawsze byłam dzieckiem, które interesowało się mnóstwem rzeczy, więc do dziś czasu na nudę raczej nie mam haha. Pasja daje nam to wszystko, o czym napisałaś. Ja dodałabym tylko jeszcze, że także pomaga nam w budowaniu pewności siebie, podnosi naszą samoocenę. Moją pasją od wczesnego dzieciństwa była moda, do tego doszła gitara, blog, kręcenie i montowanie filmików, po części także taniec ;*
    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia